23 ago 2016

Las 100 cosas que Facebook utiliza contra tí

Facebook sabe más acerca de tu vida personal que tú o de lo que probablemente crees. Como parte de las operaciones de publicidad cada vez más agresivas de la compañía, Facebook hace todo lo posible para realizar el seguimiento de usuarios a través de la web.

La compañía compila una lista de detalles personales que incluye a los principales acontecimientos de la vida y los intereses generales de sus usuarios. Durante años, estos detalles han sido ocultados, pero la compañía finalmente ha dado una visión de cómo lo hace.

Facebook publicó un nuevo portal "educativo" orientado a la configuración de preferencias de anuncios, para hacerlos "más fáciles" de entender. Estas herramientas revelan 98 tipos de datos personales que Facebook utiliza para apuntar y conocer al usuario. Estos datos luego son utilizados para vender publicidad.

Hay un montón de características obvias que Facebook conoce sobre sus usuarios, como por ejemplo si se va a casar, si acaba está de vacaciones, o está a punto de ser padre. La mayoría de estos datos se recopilan cuando la gente los publica voluntariamente en sus perfiles.

Pero hay otras cosas que definitivamente no se entrega "voluntariamente", tales como el número de líneas de crédito, si el usuario es un inversor, los montos que se invierten, los balances de la tarjeta de crédito, el uso de cupones, y así sucesivamente.

Facebook explica su capacidad para recopilar esta información personal en forma detallada y de varias maneras. En primer lugar, y lo más obvio, hace un seguimiento de su actividad en el sitio, sus dispositivos personales, y la configuración de ubicación. Lo que es menos obvio es que la empresa también realiza un seguimiento de prácticamente cualquier otro sitio web que se visite.

Como señala The Washington Post, Facebook sabe cada vez que se visita una página que tiene un botón "me gusta" o "compartir". También ofrece a los editores una herramienta llamada Facebook Píxel que permite a ambas partes realizar un seguimiento de las visitas de cualquier usuario de Facebook a cualquier página. También trabaja con empresas como Epsilon y Acxiom que reúnen información de los registros gubernamentales y de fuentes comerciales para obtener información acerca de los usuarios de Facebook.

Al recopilar toda esta información, puede empezar a sacar conclusiones acerca de si es probable que sea un padre, está casado, es un expatriado, o tiene la intención de comprar un vehículo. Luego estos  datos se venden como un objetivo para los anunciantes. Las hipótesis que la empresa pueda realizar no siempre son correctos, pero no importa.

Conclusión: Facebook construyó un imperio de U$S 355 billones basado casi en su totalidad en esta información de nosotros, los usuarios.

Está es la la lista "completa" de datos:
  1. Location
  2. Age
  3. Generation
  4. Gender
  5. Language
  6. Education level
  7. Field of study
  8. School
  9. Ethnic affinity
  10. Income and net worth
  11. Home ownership and type
  12. Home value
  13. Property size
  14. Square footage of home
  15. Year home was built
  16. Household composition
  17. Users who have an anniversary within 30 days
  18. Users who are away from family or hometown
  19. Users who are friends with someone who has an anniversary, is newly married or engaged, recently moved, or has an upcoming birthday
  20. Users in long-distance relationships
  21. Users in new relationships
  22. Users who have new jobs
  23. Users who are newly engaged
  24. Users who are newly married
  25. Users who have recently moved
  26. Users who have birthdays soon
  27. Parents
  28. Expectant parents
  29. Mothers, divided by “type” (soccer, trendy, etc.)
  30. Users who are likely to engage in politics
  31. Conservatives and liberals
  32. Relationship status
  33. Employer
  34. Industry
  35. Job title
  36. Office type
  37. Interests
  38. Users who own motorcycles
  39. Users who plan to buy a car (and what kind/brand of car, and how soon)
  40. Users who bought auto parts or accessories recently
  41. Users who are likely to need auto parts or services
  42. Style and brand of car you drive
  43. Year car was bought
  44. Age of car
  45. How much money user is likely to spend on next car
  46. Where user is likely to buy next car
  47. How many employees your company has
  48. Users who own small businesses
  49. Users who work in management or are executives
  50. Users who have donated to charity (divided by type)
  51. Operating system
  52. Users who play canvas games
  53. Users who own a gaming console
  54. Users who have created a Facebook event
  55. Users who have used Facebook Payments
  56. Users who have spent more than average on Facebook Payments
  57. Users who administer a Facebook page
  58. Users who have recently uploaded photos to Facebook
  59. Internet browser
  60. Email service
  61. Early/late adopters of technology
  62. Expats (divided by what country they are from originally)
  63. Users who belong to a credit union, national bank or regional bank
  64. Users who investor (divided by investment type)
  65. Number of credit lines
  66. Users who are active credit card users
  67. Credit card type
  68. Users who have a debit card
  69. Users who carry a balance on their credit card
  70. Users who listen to the radio
  71. Preference in TV shows
  72. Users who use a mobile device (divided by what brand they use)
  73. Internet connection type
  74. Users who recently acquired a smartphone or tablet
  75. Users who access the Internet through a smartphone or tablet
  76. Users who use coupons
  77. Types of clothing user’s household buys
  78. Time of year user’s household shops most
  79. Users who are “heavy” buyers of beer, wine or spirits
  80. Users who buy groceries (and what kinds)
  81. Users who buy beauty products
  82. Users who buy allergy medications, cough/cold medications, pain relief products, and over-the-counter meds
  83. Users who spend money on household products
  84. Users who spend money on products for kids or pets, and what kinds of pets
  85. Users whose household makes more purchases than is average
  86. Users who tend to shop online (or off)
  87. Types of restaurants user eats at
  88. Kinds of stores user shops at
  89. Users who are “receptive” to offers from companies offering online auto insurance, higher education or mortgages, and prepaid debit cards/satellite TV
  90. Length of time user has lived in house
  91. Users who are likely to move soon
  92. Users who are interested in the Olympics, fall football, cricket or Ramadan
  93. Users who travel frequently, for work or pleasure
  94. Users who commute to work
  95. Types of vacations user tends to go on
  96. Users who recently returned from a trip
  97. Users who recently used a travel app
  98. Users who participate in a timeshare
Fuente: The Washington Post

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