Las 100 cosas que Facebook utiliza contra tí
La compañía compila una lista de detalles personales que incluye a los principales acontecimientos de la vida y los intereses generales de sus usuarios. Durante años, estos detalles han sido ocultados, pero la compañía finalmente ha dado una visión de cómo lo hace.
Facebook publicó un nuevo portal "educativo" orientado a la configuración de preferencias de anuncios, para hacerlos "más fáciles" de entender. Estas herramientas revelan 98 tipos de datos personales que Facebook utiliza para apuntar y conocer al usuario. Estos datos luego son utilizados para vender publicidad.
Hay un montón de características obvias que Facebook conoce sobre sus usuarios, como por ejemplo si se va a casar, si acaba está de vacaciones, o está a punto de ser padre. La mayoría de estos datos se recopilan cuando la gente los publica voluntariamente en sus perfiles.
Pero hay otras cosas que definitivamente no se entrega "voluntariamente", tales como el número de líneas de crédito, si el usuario es un inversor, los montos que se invierten, los balances de la tarjeta de crédito, el uso de cupones, y así sucesivamente.
Facebook explica su capacidad para recopilar esta información personal en forma detallada y de varias maneras. En primer lugar, y lo más obvio, hace un seguimiento de su actividad en el sitio, sus dispositivos personales, y la configuración de ubicación. Lo que es menos obvio es que la empresa también realiza un seguimiento de prácticamente cualquier otro sitio web que se visite.
Como señala The Washington Post, Facebook sabe cada vez que se visita una página que tiene un botón "me gusta" o "compartir". También ofrece a los editores una herramienta llamada Facebook Píxel que permite a ambas partes realizar un seguimiento de las visitas de cualquier usuario de Facebook a cualquier página. También trabaja con empresas como Epsilon y Acxiom que reúnen información de los registros gubernamentales y de fuentes comerciales para obtener información acerca de los usuarios de Facebook.
Al recopilar toda esta información, puede empezar a sacar conclusiones acerca de si es probable que sea un padre, está casado, es un expatriado, o tiene la intención de comprar un vehículo. Luego estos datos se venden como un objetivo para los anunciantes. Las hipótesis que la empresa pueda realizar no siempre son correctos, pero no importa.
Conclusión: Facebook construyó un imperio de U$S 355 billones basado casi en su totalidad en esta información de nosotros, los usuarios.
Está es la la lista "completa" de datos:
- Location
- Age
- Generation
- Gender
- Language
- Education level
- Field of study
- School
- Ethnic affinity
- Income and net worth
- Home ownership and type
- Home value
- Property size
- Square footage of home
- Year home was built
- Household composition
- Users who have an anniversary within 30 days
- Users who are away from family or hometown
- Users who are friends with someone who has an anniversary, is newly married or engaged, recently moved, or has an upcoming birthday
- Users in long-distance relationships
- Users in new relationships
- Users who have new jobs
- Users who are newly engaged
- Users who are newly married
- Users who have recently moved
- Users who have birthdays soon
- Parents
- Expectant parents
- Mothers, divided by “type” (soccer, trendy, etc.)
- Users who are likely to engage in politics
- Conservatives and liberals
- Relationship status
- Employer
- Industry
- Job title
- Office type
- Interests
- Users who own motorcycles
- Users who plan to buy a car (and what kind/brand of car, and how soon)
- Users who bought auto parts or accessories recently
- Users who are likely to need auto parts or services
- Style and brand of car you drive
- Year car was bought
- Age of car
- How much money user is likely to spend on next car
- Where user is likely to buy next car
- How many employees your company has
- Users who own small businesses
- Users who work in management or are executives
- Users who have donated to charity (divided by type)
- Operating system
- Users who play canvas games
- Users who own a gaming console
- Users who have created a Facebook event
- Users who have used Facebook Payments
- Users who have spent more than average on Facebook Payments
- Users who administer a Facebook page
- Users who have recently uploaded photos to Facebook
- Internet browser
- Email service
- Early/late adopters of technology
- Expats (divided by what country they are from originally)
- Users who belong to a credit union, national bank or regional bank
- Users who investor (divided by investment type)
- Number of credit lines
- Users who are active credit card users
- Credit card type
- Users who have a debit card
- Users who carry a balance on their credit card
- Users who listen to the radio
- Preference in TV shows
- Users who use a mobile device (divided by what brand they use)
- Internet connection type
- Users who recently acquired a smartphone or tablet
- Users who access the Internet through a smartphone or tablet
- Users who use coupons
- Types of clothing user’s household buys
- Time of year user’s household shops most
- Users who are “heavy” buyers of beer, wine or spirits
- Users who buy groceries (and what kinds)
- Users who buy beauty products
- Users who buy allergy medications, cough/cold medications, pain relief products, and over-the-counter meds
- Users who spend money on household products
- Users who spend money on products for kids or pets, and what kinds of pets
- Users whose household makes more purchases than is average
- Users who tend to shop online (or off)
- Types of restaurants user eats at
- Kinds of stores user shops at
- Users who are “receptive” to offers from companies offering online auto insurance, higher education or mortgages, and prepaid debit cards/satellite TV
- Length of time user has lived in house
- Users who are likely to move soon
- Users who are interested in the Olympics, fall football, cricket or Ramadan
- Users who travel frequently, for work or pleasure
- Users who commute to work
- Types of vacations user tends to go on
- Users who recently returned from a trip
- Users who recently used a travel app
- Users who participate in a timeshare
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